Alla inlägg under oktober 2009

Av Kim & Ron - 5 oktober 2009 09:33

Matte & lillhusse packade bilen och vi for iväg tidigt på morgonen. Hämtade Sonja & Stompa i Uppsala. Sen bar det iväg till Sundsvall. Jag skötte mig exemplariskt på hundutställningen. Stod som en staty när domaren gjorde hanteringen och hon gjorde många hanteringar. Först var det mätning sen tänderna och dom räknades sen var det kläm och känn på mina vinklar och muskler och till sist (nästan) så mättes ridgen och till slut så var det uttryck =) Oj, oj! När vi skulle springa så var det såå halt, benen bara gled. Men matte tog det lugnt så jag halkade inte. Vi fick ett rött band och sen blev vi placerade 2 i konkuransen efter BIR, CERT vinnande tiken Inka! =) Stompa fick oxå en bra placering hon placerades som 5:a i en stor öppenklass. Hemresan var fruktansvärd, blåste hårt och spöregnade. Det var så dålig sikt så hemresan tog lång tid.

   

Av Kim & Ron - 2 oktober 2009 08:47

Igår åkte hela familjen till Don Carlos med matte. Vi lekte i en inhägnad hage och det var såå skoj! Carlos tyckte att det var en aning jobbigt för jag slutade löpa för en vecka sen och luktade tydligen sååå gott. Men vi busade endel ändå.

  

Av Kim & Ron - 1 oktober 2009 10:06

Igår åkte matte och Ron till valpkursen. Jag fick inte följa med, stannade hemma med husse & lill husse vi spelade Guitar Hero!! Hel coolt Cool Matte var nästan helt slut efter valpkursen & Ron var såå trött (skönt tycker jag). Dom hade tränat på U-sväng ala kroken och sitt vid sidan. Sen tränade dom på att Ron skulle bli lämnad själv utan att pipa. Allt detta gick strålande, Ron e en rolig kille som tycker allt nytt är spännande. Det tar bara några hundradels sekunder så fattar han galoppen genast Skrattande  Dax att starta med att träna in momenten inför lydnadsklass 1 och apellen. Roligaste träningen Ron skulle göra var att välja att gå till matte före godis och leksak *asg* tror ni han valde matte???? Nej du GODIS! Sen matte. I kväll ska vi till stora Uppsala och träffa Don Carlos =) Längtar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kim & Ron´s Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards