Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Klicker kurs på CF´s hundkontakt

Av Kim & Ron - 28 maj 2009 23:31

Var till östhammar till Camilla och matte fick lära sig massor om klicker (alltså en liten plastmojäng som klickar). Hon fick träna på de andra kursarna och det var ruskigt kul. Matte själv gjorde bort sig totalt så hon stod till slut på alla 4 och kissade som en hund  Men det var fel.. Sen fick vi busa järnet. Direkt när vi kom hem startade matte med hemläxan och det var att "klicka in mig"? Hon klickade och bjöd på smaskens. Vi var i köket, hallen, altan, vardagsrummet och inne på toaletten. Jag fattade direkt vad det handlade om. Sen hade hon en pinne som hon ville att jag skulle titta på och WOW jag ville bita på den, men matte distraherade mig med att klicka innan jag hann bita och då var jag ju tvungen att vända huvudet till godisen. Fasiken vilken skojig övning, den här vill jag göra ofta.


 
 
Wilson och Johanna

Wilson och Johanna

29 maj 2009 18:09

Va roligt! Klicker är superbra hjälpmedel! Wilson kan trampa på en grytlapp på kommando, lyfta en burk osv. Det är så kul när hunden börjar erbjuda olika beteenden för att få klicket. Jag använder mig av den vid inkallning och andra saker också. Jättebra! Vad fick ni för poäng på spåret igår? Gick det bättre nu? det lät som det! Vi har spår imorgonbitti.... Håll tummarna för oss! :) Vi hade gärna varit med på släktträff, hoppas att det blir en vid specialen, ni kommer väl dit? Kämpa på med era roliga aktiviteter! Kramar från oss!

http://www.kadamo.se

 
Dizel

Dizel

29 maj 2009 21:20

Klickertokig nu då!!! Låter helskoj!!!

http://unforgettable.se/dizel

 
Ingen bild

cirre

30 maj 2009 22:56

åååååå grymme!!! fasiken va kuuuuuuul! vi kommer gå på båda tydligen, vi ska hitta nån lusäten stuga först som tar emot en 10 matt å hussar å en massa hundar föst :D

look for me sis :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim & Ron - 4 maj 2011 18:26


Vilken dag =) Kall och blåsig med lång väntan men vi hade mysigt sällskap! 3 stycken Mohaget´s valpar var där, "Kiros", "Meja" & "Ross". "Ross" blev 1 bästa hane med HP, BIR & BIS 5. "Kiros" blev 2 bästa hane med HP och "Meja" blev 1 bästa tik med HP...

Av Kim & Ron - 10 april 2011 22:37

Idag hade vi kennelträff, massor av hundbus och den underbara Camilla Forsberg från CF´s hundkontakt som höll en timme med grundövningar. Så härligt att se hur duktiga alla ägare är med sina hundar    Ni gör ett toppen jobb! Stort tack till er som ko...

Av Kim & Ron - 27 mars 2011 16:58

Vilken härlig dag    Vi trotsade blåsten och var ute i 2 timmar. Hundpromenad, bus och massor av hundprat under fika stunden. Stort tack till er som kunde komma. Här är några bilder från dagen.                                    ...

Av Kim & Ron - 25 mars 2011 08:13

Namn Kön       Bor       Mohaget´s Mea Meja  "Meja" Tik       Uppsala/Alunda       Mohaget´s Meus Milo "Ross" Hane       Uppsala/Alunda       Mohaget´s Meus Mark "Zack" Hane       Jönköping       ...

Av Kim & Ron - 3 mars 2011 18:43

       Mohaget´s Meus Mark "Zack"                                Mohaget´s Mea Meja "Meja"               Mohaget´s Meus Main "Axel"             Mohaget´s Meus Mercury "Lucky"                 Mohage...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kim & Ron´s Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards